Mobil logo

Nyheter

Com Hem kommer att släcka sina analoga kanaler och ersätta detta med ett helt digitalt grundutbud.
 
Den 8 september kommer det analoga nätet att släckas! Själva kontakten i väggen och kabeln kommer att vara samma, och behöver inte bytas.
 
Vad behöver kunder göra?
Om du har köpt till en digital tjänst -> Inget
Om din TV är inställd på digitalt -> inget
Om din TV är inställt på analogt -> Du kommer att behöva ställa om din TV till digitalt (brukar stå ”källa” eller ”source” på fjärrkontrollen. Ställ om den till digitalt. Du behöver också göra en digital kanalsökning.
Om din TV är äldre än 2008, så kan (men det är inte säkert) din TV vara för gammal för att ta in digitala kanaler själv. Det kan man lösa genom att köpa en ny tv eller köpa en box från com hem (kostar 593 SEK och beställs från deras kundtjänst 90 222).
(Enligt ComHem är det 3% av alla kunder som har en TV som inte kommer att fungera för egen hand.)
 
När behöver du göra detta?
Du kan göra det du behöver göra när som helst från nu fram till den 7 september.
 
Om jag behöver hjälp?
Com Hems kundservice på telefonnummer 90 222 kan hjälpa till.
De kan också skicka ut en sk ”hemfixare” (som du säkert får betala för)
 
ComHem har identifierat gruppen med personer över 65 som den grupp där de flesta TV-apparater som inte kommer att fungera finns. De kommer att skicka ett brev med instruktioner till alla dessa kunder.
 
Hur kommer erbjudandet att se ut?
Det digitala grundutbudet omfattar: SVT1, SVT2, SVT24, SVT Barn, Kunskapskanalen, TV3, TV4, Kanal 5, TV 6, TV7, TV8, TV9, TV11, ATG Live, (ev en lokal kanal) samt deras nya tjänst Com Hem Play.
 
För att få Com Hem play så surfar man in på www.comhem.se/tv/comhemplay och där får man logga in. Man kan sedan endera ladda ner en app till tv eller surfplatta eller titta via webben.

2020-05-11
Styrelsen Informerar
-

Senaste nyheter

Välkommen att kontalta oss!